مجله اینترنتی مگ بلاگ دروازه جدیدی برای دانستنی ها

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

دعای های مختصر هر روز ماه رمضان - متن و ترجمه

از ابن عباس روایت کرده اند: که حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله براى روزه هر روز ماه مبارک رمضان فضیلت بسیار بیان فرمود و برای هر روز دعاى مخصوصى با فضیلت و ثواب بسیار براى آن ذکر کرد که ما به بیان اصل دعا اکتفا میکنیم: روز اول:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ، وَ قِیَامِی فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ، وَ نَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِینَ، وَ هَبْ لِی جُرْمِی فِیهِ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ، وَ اعْفُ عَنِّی یَا عَافِیاً عَنِ الْمُجْرِمِینَ.
خدایا روزه ام را در این ماه روزه روزه داران قرار ده، و شب زنده داری ام را شب زنده داری شب زنده داران، و بیدارم کن در آن از خواب بی خبران، و ببخش گناهم را در آن ای معبود جهانیان، و از من درگذر، ای درگذرنده از گنهکاران.
روز دوم :
اللَّهُمَّ قَرِّبْنِی فِیهِ إِلَى مَرْضَاتِکَ، وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَ نَقِمَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِقِرَاءَةِ آیَاتِکَ، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
خدایا مرا در این ماه به خشنودی ات نزدیک کن، و از خشم و انتقامت برکنار دار، و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان ترین مهربانان.
روز سوم :
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ، وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِیهِ، وَ اجْعَلْ لِی نَصِیبا مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ، بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ .
خدایا در این ماه به من تیزهوشی و بیداری عنایت فرما، و از بی خردی و اشتباه دورم ساز، و از هر خیری که در این ماه نازل می کنی، برایم بهره ای قرار ده، و به حق جودت ای جودمندترین جودمندان.
روز چهارم :
اللَّهُمَّ قَوِّنِی فِیهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِکَ، وَ أَذِقْنِی فِیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ، وَ أَوْزِعْنِی فِیهِ لِأَدَاءِ شُکْرِکَ بِکَرَمِکَ، وَ احْفَظْنِی فِیهِ بِحِفْظِکَ وَ سِتْرِکَ، یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ.
خدایا در این ماه برای برپاداشتن امرت نیرومند ساز مرا، و شیرینی ذکرت را به من بچشان، و ادای شکرت را به من الهام فرما، و به نگهداری و پوششت نگاهم بدار، ای بیناترین بینندگان.
روز پنجم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ، وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ، وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیَائِکَ الْمُقَرَّبِینَ، بِرَأْفَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
خدایا قرار ده مرا در این ماه از آمرزش جویان، و از بندگان شایسته فرمانبردار، و از اولیای مقرّبت، به رأفتت ای مهربان ترین مهربانان.
روز ششم :
اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ، وَ لا تَضْرِبْنِی بِسِیَاطِ نَقِمَتِکَ، وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِکَ، بِمَنِّکَ وَ أَیَادِیکَ، یَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ.
خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازیانه های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان.
روز هفتم :
اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَى صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ، وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ.
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده داری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.
روز هشتم :
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ رَحْمَةَ الْأَیْتَامِ، وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ، وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ، وَ صُحْبَةَ الْکِرَامِ، بِطَوْلِکَ یَا مَلْجَأَ الْآمِلِینَ.
خدایا در این ماه مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.
روز نهم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ، وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ، وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَى مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ، بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ.
خدایا برای من در این ماه بهره ای از رحمت گسترده ات قرار ده، و به جانب دلایل درخشانت راهنمایی کن، و به سوی خشنودی فراگیرت متوجه کن، به مهرت ای آرزوی مشتاقان.
روز دهم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ، وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ، وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ، بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِینَ.
خدایا مرا در این ماه از توکل کنندگان، و از رستگاران نزد خود، و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت ای هدف جویندگان.
روز یازدهم :
اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ، وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ، وَ حَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَ النِّیرَانَ، بِعَوْنِکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ.
خدایا در این ماه نیکی را پسندیده من گردان، و نادرستیها و نافرمانیها را مورد کراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به یاری ات ای فریادرس دادخواهان.
روز دوازدهم :
اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ، وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ، وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ، وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ، بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ.
خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنی بیارای، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان، و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه می ترسم ایمنی ده، به نگهداری ات ای نگهدارنده هراسندگان.
روز سیزدهم :
اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ، وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْذَارِ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ، بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ.
خدایا مرا در این ماه از آلودگیها و ناپاکیها پاک کن، و بر شدنیهای مورد تقدیرت شکیبایم گردان، و به پرهیزگاری و هم نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری ات ای نور چشم درماندگان.
روز چهاردهم :
اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ، وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ، وَ لا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایَا وَ الْآفَاتِ، بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ.
خدایا مرا در این ماه بر لغزشها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان.
روز پانزدهم :
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ طَاعَةَ الْخَاشِعِینَ، وَ اشْرَحْ فِیهِ صَدْرِی بِإِنَابَةِ الْمُخْبِتِینَ، بِأَمَانِکَ یَا أَمَانَ الْخَائِفِینَ.
خدایا در این ماه طاعت فروتنان را نصیبم کن، و سینه ام را برای انابه همانند بازگشت خاضعان باز کن، به امان دادنت ای امان ده هراسندگان.
روز شانزدهم :
اللَّهُمَّ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِی فِیهِ بِرَحْمَتِکَ إِلَى [فِی ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِیَّتِکَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ.
خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان.
روز هفدهم :
اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ، وَ اقْضِ لِی فِیهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ، یَا مَنْ لا یَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِیرِ وَ السُّؤَالِ، یَا عَالِماً بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ.
خدایا مرا در این ماه به سوی کارهای شایسته هدایت فرما، و حاجتها و آرزوهایم را برآور، ای آن که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است، بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست.
روز هیجدهم :
اللَّهُمَّ نَبِّهْنِی فِیهِ لِبَرَکَاتِ أَسْحَارِهِ، وَ نَوِّرْ فِیهِ قَلْبِی بِضِیَاءِ أَنْوَارِهِ، وَ خُذْ بِکُلِّ أَعْضَائِی إِلَى اتِّبَاعِ آثَارِهِ، بِنُورِکَ یَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِینَ.
خدایا مرا در این ماه به برکتهای سحرهایش آگاه کن، و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش، و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نورت ای نوربخش دلهای عارفان.
روز نوزدهم :
اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکَاتِهِ، وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَى خَیْرَاتِهِ، وَ لا تَحْرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ، یَا هَادِیا إِلَى الْحَقِّ الْمُبِینِ.
خدایا در این ماه بهره ام را از برکتهایش کامل گردان، و راهم را به سوی نیکیهایش هموار نما، و از پذیرفتن خوبیهایش محرومم مساز، ای هدایت کننده به سوی حق آشکار.
روز بیستم :
اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ، وَ أَغْلِقْ عَنِّی فِیهِ أَبْوَابَ النِّیرَانِ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ، یَا مُنْزِلَ السَّکِینَةِ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ.
خدایا در این ماه درهای بهشت هایت را به رویم باز کن، و درهای آتش دوزخ را به روزیم بربند، و به تلاوت قرآن موفقم بدار، ای فرو فرستنده آرامش در دل مؤمنان.
روز بیست و یکم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَى مَرْضَاتِکَ دَلِیلاً، وَ لا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاً، یَا قَاضِیَ حَوَائِجِ الطَّالِبِینَ.
خدایا در این ماه برای من به سوی خشنودی ات دلیلی قرار ده، و برای شیطان راهی به سوی من قرار مده، و بهشت را منزل و آسایشگاهم قرار ده، ای برآورنده حاجات خواهندگان.
روز بیست و دوم :
اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ، وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ.
خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی ات موفقم بدار، و در میان بهشت هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان.
روز بیست و سوم :
اللَّهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الْعُیُوبِ، وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ، یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِینَ.
خدایا در این ماه از گناهانم شست وشویم ده، و از عیبها پاکم کن، و دلم را به پرهیزکاری دلها بیازمای، ای نادیده گیرنده لغزش های اهل گناه.
روز بیست و چهارم :
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فِیهِ مَا یُرْضِیکَ، وَ أَعُوذُ بِکَ مِمَّا یُؤْذِیکَ، وَ أَسْأَلُکَ التَّوْفِیقَ فِیهِ لِأَنْ أُطِیعَکَ وَ لا أَعْصِیَکَ، یَا جَوَادَ السَّائِلِینَ.
خدایا در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم، و از آنچه تو را ناخشنود می کند به تو پناه می آورم، و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.
روز بیست و پنجم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّاً لِأَوْلِیَائِکَ، وَ مُعَادِیا لِأَعْدَائِکَ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِیَائِکَ، یَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّینَ.
خدایا مرا در این ماه دلبسته اولیاءات، و دشمن دشمنانت قرار ده، و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ای نگهدارنده دل های پیامبران.
روز بیست و ششم :
اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً، وَ ذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً، وَ عَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً، وَ عَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً، یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ.
خدایا کوششم را در این ماه مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته، و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان.
روز بیست و هفتم :
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ، وَ صَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْیُسْرِ، وَ اقْبَلْ مَعَاذِیرِی، وَ حُطَّ عَنِّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ، یَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِینَ
خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزی ام ساز، و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان، و پوزشهایم را بپذیر، و گناه و بار گران را از گُرده ام بریز، ای مهربان به بندگان شایسته.
روز بیست و هشتم :
اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ، وَ أَکْرِمْنِی فِیهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ، وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی إِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ، یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ.
خدایا بهره ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواستها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله ام را به سویت نزدیک کن، ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد.
روز بیست و نهم
اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ، یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ.
خدایا مرا در این ماه با رحمتت فروگیر، و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگیهای تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان.
روز سى ام :
اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ، عَلَى مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ، مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ، بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ.
خدایا روزه ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر، آن را می پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، درحالی که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.
مؤلف گوید: تقدیم و تأخیر دعاها و عبارات هر یک را در کتاب هاى متعدّد دعا مختلف ذکر کرده اند، چون روایت مربوط به این دعاها را معتبر نمى دانم، متعرض تقدیم و تأخیر اصل دعاها و عبارات آنها نشدم.
کفعمى دعاى روز بیست وهفتم را در روز بیست ونهم ذکر نموده و موافق مذهب شیعه خواندن دعاى روز بیست وهفتم در روز بیست وسوم دور نیست که مناسب تر باشد.
منبع:
erfan.ir
۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید دلستان

جدیدترین کانال های طنز و خنده دار تلگرام

۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید دلستان

۴۰ فیلم برتر که در سال ۲۰۱۹ نباید از دست بدهید

۴۰ فیلمی که در سال ۲۰۱۹ نباید از دست بدهید


۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
بهترین فیلم های 2019

پیش‌بینی این که چه آثاری بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ خواهند بود کار سختی نیست. البته که هر سال غافلگیری‌هایی هم دارد. در بین فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۹ هم قطعا غافلگیری‌هایی وجود خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به اسامی و جزییاتی که از جدیدترین فیلم‌های هالیوود منتشر شده است می‌توان به یک فهرست منطقی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ رسید. فیلم‌هایی که هر مخاطب سینمایی قاعدتا کنجکاو است آنها را ببیند. فیلم‌های ابرقهرمانی این سال‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. از طرف دیگر فیلم‌های مستقل جمع‌وجوری هم وجود دارند که توسط کارگردانان مطرحی مثل شیامالان یا جوردن پیل ساخته شده‌اند. برخی از فیلم‌های این فهرست به خاطر گروه بازیگران‌شان انتخاب شده‌اند و در برخی دیگر درام است که اهمیت دارد. طبعا الویت انتخاب هم نام کارگردانان مطرح بوده است. در لیست ۳۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه دیجی‌کالا مگ از کارگردانان کهنه‌کاری مثل کوئنتین تارانتینو  فیلم داریم تا بلاک‌باسترهایی که استودیوهای مارول و دی سی ساخته‌اند.

این مطلب با مشخص شدن تاریخ اکران و جزئیات فیلم‌های جدید به صورت مداوم بروز می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یکبار به این صفحه سر بزنید تا از وضعیت فیلم‌های جدید و بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ باخبر شوید.

1- The Heiresses

The Heiresses

کارگردان: Marcelo Martinessi
بازیگران: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova
تاریخ اکران: ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ۱۳۹۷)

فیلمی که خارج از کارخانه رویاسازی هالیوود و در پاراگوئه ساخته شده است. چلا و چیکیتا که هر دو نوادگان خانواده‌هایی ثروتمند هستند و بیش از ۳۰ سال است که کنار هم زندگی می‌کنند اخیرا وضع مالی‌شان خراب شده است. آنها مجبورند اموالی را که به آنها ارث رسیده بفروشند. اما در نهایت بدهی‌هایشان کار را به جایی می‌رساند که چیکیتا به اتهام کلاهبرداری دستگیر می‌شود. حالا چلا باید با یک حقیقت جدید کنار بیاید. برای اولین‌بار در عمرش رانندگی می‌کند و در یک تاکسی سرویس استخدام می‌شود که مسئولیت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. کم‌کم چلا پوسته‌اش را می‌شکند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند. امتیاز متاکریتیک فیلم ۸۲ از ۱۰۰ است.

۲- Glass

Glass

کارگردان: M. Night Shyamalan
بازیگران: Samuel L. Jackson, Bruce Willis
تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه (۲۸ دی ۱۳۹۷)

ام.نایت شیامالان با فیلم‌های ژانر وحشت مشهور شد. فیلم جدیدش هم ترسناک است با این تفاوت که این‌بار یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی ساخته است. این سومین قسمت از سه‌گانه‌ای است که دو قسمت قبلی‌اش فیلم‌های «نشکستنی» (Unbreakable) و «شکافته» (Split) بودند. فیلم‌هایی که فضای ترسناک روانشناختی داشتند. سه‌گانه‌ای که به سری فیلم‌های «نشکستنی» هم معروف شدند. بروس ویلیس، ساموئل ال.جکسون و کارلین وودوارد همان نقش‌هایی را در که فیلم «نشکستنی» داشتند اینجا دوباره ایفا می‌کنند. جیمز مک‌آوی با نقشی که در فیلم «شکافته» بازی کرده بود در فیلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازیگر جدیدی است که به «شیشه» پیوسته. فیلم داستان دیوید دان یک نگهبان است که از نیروهای ماورالطبیعه‌اش استفاده می‌کند تا کوین وندل کرامب را تعقیب کند. کرامب مرد آزاردهنده‌ای است که ۲۴ شخصیت جداگانه دارد. بیمار روانی که بر هم زننده امنیت و آسایش مردم می‌شود. در فیلم «شکافته» هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فیلم بروس ویلیس حضور نداشت که قهرمان فیلم اول این سری یعنی «نشکستنی» بود. شیامالان بعد از این که برای فیلم «حس ششم» نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد از فصل جوایز دور ماند. حالا بعد از نزدیک به دو دهه شاید قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب کند.

۳- Serenity

Serenity

کارگردان: Steven Knight
بازیگران: Matthew McConaughey, Anne Hathaway
تاریخ اکران: ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۷)

استیون نایت کارگردان انگلیسی بااستعدادی است که برای نوشتن فیلمنامه «قول‌های شرقی» (Eastern promises) و سریال «پیکی بلایندرز» و کارگردانی فیلم «لاک» او را شناختیم. یک‌بار برای نوشتن فیلمنامه «چیزهای زیبای کثیف» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم جدیدش یک تریلر به سبک نئو-نوآر است که بازیگران ستاره‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی و آن هاتاوی در آن بازی می‌کنند. فیلم داستان گذشته مرموز یک کاپیتان است که قایق ماهیگیری دارد. گذشته‌ای که بعد از مدت‌ها وقتی همسر سابقش برای کمک سراغش می‌آید، دوباره تسخیرش می‌کند. فیلمنامه را هم خود استیون نایت نوشته است. با توجه به این که فیلم قبلی نایت یعنی «لاک» تریلر جذابی از کار درآمد انتظار می‌رود که شاهد فیلم خوبی باشیم. بخصوص برای بازیگر مرد فیلم، ماتیو مک‌کاناهی امیدهای زیادی وجود دارد. شخصیت‌پردازی قهرمانان مرد فیلم‌های نایت غالبا درخشان است.

۴- The Lego Movie 2: The Second Part

The Lego Movie 2: The Second Part

کارگردان:‌ Mike Mitchell, Trisha Gum
صداپیشگان: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Channing Tatum
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

موفقیت «فیلم لگو» و فیلم‌های دیگری که با همان کاراکترهای لگویی ساخته شدند باعث شد کمپانی انیمیشن وارنر به فکر ساخت قسمت دیگری از داستان‌های «لگو» بیفتد. این انیمیشن کمدی علمی-تخیلی به روش کامپیوتری سه بعدی ساخته شده و دنباله‌ای بر «فیلم لگو» محصول ۲۰۱۴ است. بعد از سال ۲۰۱۴ البته دو فیلم لگویی دیگر یکی «بتمن» و دیگری «نینجاگو» داشتیم که اسپین‌آف قصه اصلی به شمار می‌رفتند. داستان فیلم پنج سال بعد از اتفاقات «فیلم لگو» رخ می‌دهد. همه چیز عالی است تا این که شهروندان با یک تهدید بزرگ جدید روبه‌رو می‌شوند. مهاجمانی که از فضا می‌آیند و هر چیزی را که آنها می‌سازند خیلی سریع خراب می‌کنند. قسمت اول این سری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و وقتی نامزد اسکار بهترین انیمیشن نشد تعجب‌ خیلی‌ها را برانگیخت. حالا احتمال زیادی وجود دارد که این قسمت بتواند نظر اعضای آکادمی را به خودش جلب و شکست قبلی را در اسکار جبران کند.

۵- Everybody Knows

Everybody Knows

کارگردان: Asghar Farhadi
بازیگران: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

درست است که فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری کشورمان نتوانست به اسکار ۲۰۱۹ راه پیدا کند اما همچنان یکی از فیلم‌های مهمی است که سال ۲۰۱۹ اکران گسترده آن در آمریکا آغاز می‌شود و ستاره‌های بزرگ سینما مثل پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم هم در آن ایفای نقش می‌کنند. فیلمی از کارگردانی که حالا در جهان اسم و رسمی برای خودش دارد. اصغر فرهادی با دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در کارنامه‌اش حالا یکی از کارگردانان پرستاره سینما و نه فقط سینمای ایران به شمار می‌رود. «همه می‌دانند» که به صورت کامل در اسپانیا فیلمبرداری شده داستان زنی به نام لائوراست که با همسرش در آرژانتین زندگی می‌کنند و حالا با فرزندانش برای عروسی خواهرش به اسپانیا آمده‌اند. در میانه شادی برای خانواده اتفاقی رخ می‌دهد که رازهای زیادی در حین آن برملا می‌شود.

۶- Birds of Passage

Birds of Passage

کارگردان: Cristina Gallego, Ciro Guerra
بازیگران: Carmiña Martínez, José Acosta, Natalia Reyes
تاریخ اکران: ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

این فیلم درام که امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده است، درباره قاچاق ماریجواناست که ثروت زیادی برای قاچاقچیان به ارمغان می‌آورد. یک دهه خشونت‌بار در کلمبیا که خانواده بومی راپایت تلاش دارند کل تجارت قاچاق ماریجوانا را به دست بگیرند و به همین دلیل یک جنگ داخلی شکل می‌گیرد. جنگی که فرهنگ و زندگی‌هایشان را نابود می‌کند. فیلم بیانیه‌ای قدرتمند و هیجان‌انگیز درباره خانواده‌های گنگستری است و اینکه چطور غالبا خودشان مسیر نابودی را می‌پیمایند. منتقدان می‌گویند که این فیلم حس یک درام تاریخی و وقایع گرد و خاک گرفته را نمی‌دهد بلکه کاملا زنده و امروزی به نظر می‌رسد.

۷- Alita: Battle Angel

Alita: Battle Angel

کارگردان: Robert Rodriguez
بازیگران: Christoph Waltz, Jennifer Connelly
تاریخ اکران: ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

فیلم رابرت رودریگوئز یک اکشن سایبرپانکی است. سایبرپانک یکی از زیر ژانرهای فیلم‌های علمی-تخیلی است که در آینده می‌گذرد و تمرکزش روی تقابل زندگی آدم‌های معمولی با تکنولوژی‌های پیشرفته است. احتمالا جالب است که بدانید جیمز کامرون تهیه‌کننده فیلم است و همین یعنی با یک فیلم عظیم روبه‌رو هستیم. فیلمنامه را هم خود کامرون نوشته است. رودریگوئز هم که قبلا با فیلم‌هایی مثل «شهر گناه» نشان داده که می‌تواند فیلمساز متفاوت و هیجان‌انگیزی باشد این‌بار سراغ یک مانگای ژاپنی رفته است. مانگاها کمیک‌استریپ‌های ژاپنی هستند که در آن آدم‌ها با چهره‌های اغراق‌شده مثل چشمان زیاد درشت یا دهانی به شکل یک خط تصویر می‌شوند. فیلمنامه «آلیتا» اقتباسی از مانگایی به همین نام است. داستان سفر یک زن جوان که می‌خواهد این حقیقت را کشف کند که کیست و برای تغییر جهان مبارزه کند.

۸- How to Train Your Dragon: The Hidden World

How to Train Your Dragon: The Hidden World

کارگردان: Dean DeBlois
صداپیشگان: Cate Blanchett, Kit Harington
تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)

انیمیشن اکشن فانتزی سه بعدی که اقتباسی آزاد از سری کتاب‌هایی به همین نام نوشته کرسیدا کاول است و کمپانی دریم ورکز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط کمپانی یونیورسال هم پخش می‌شود. این سومین قسمت از سه‌گانه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید؟» است که اولین قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جدید هیکاپ، قهرمان این سری انیمیشن تصمیم گرفته آرمانشهری برای اژدهایان بسازد. اما ناگهان بی‌دندان، اژدهای او یک جفت وحشی و فراری پیدا می‌کند و با او از شهر می‌رود. خطر شهر و حکومت هیکاپ را به عنوان حاکم تهدید می‌کند و او و بی‌دندان مجبور به ترک شهرشان می‌شوند. آنها به جهانی ناشناخته می‌روند که فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

۹- Chaos Walking

Chaos Walking

کارگردان: Doug Liman
بازیگران: Tom Holland, Mads Mikkelsen
تاریخ اکران: ۱ مارس (۱۰ اسفند ۱۳۹۷)

فیلمی که کارگردانش داگ لیمن است. اکشن‌ساز درجه یکی که در کارنامه‌اش فیلم «هویت بورن» و «لبه فردا» دیده می‌شود. فیلمنامه‌نویس‌اش چارلی کافمن است. فیلمنامه‌نویس و فیلمساز پیچیده پوچ‌گرایی که «سینکداکی نیویورک» و «جان مالکوویچ بودن» در کارنامه‌اش است. از تلفیق این دو نفر باید شاهد فیلم کنجکاوی‌برانگیزی باشیم. در جهان پساآخرالزمانی که تبدیل به ویرانشهر شده هیچ زنی وجود ندارد. و همه موجودات زنده می‌توانند صدای افکار یکدیگر را از طریق تصاویر، کلمات و صداهایی که نویز نام دارند، بشنوند. فیلمنامه اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته پاتریک نس است. کتاب نس سه‌گانه است و این فیلم اقتباس از جلد اول است. یک اثر علمی-تخیلی برای نوجوانان. احتمالا کافمن در فیلمنامه‌اش رگه‌های عمیق‌تری به آن بخشیده است. قرار بود رابرت زمه‌کیس فیلمنامه را بسازد اما درنهایت تهیه‌کننده کار شد و داگ لیمن پشت دوربین رفت.

۱۰- Captain Marvel

Captain Marvel

کارگردان: Anna Boden, Ryan Fleck
بازیگران: Brie Larson, Samuel L. Jackson
تاریخ اکران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

یکی از آن فیلم‌های ابرقهرمانی که خیلی‌ها منتظرش هستند بخصوص که بعد از «واندروومن» پتی جنکینز و موفقیت‌هایی که کسب کرد این دومین فیلم ابرقهرمانی است که نقش اولش را یک زن برعهده دارد. «کاپیتان مارول» براساس کمیک‌های مارول جلوی دوربین رفته است. کارول دانورس یا کاپیتان مارول یک خلبان جنگنده سابق ارتش آمریکاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق می‌افتد. کاپیتان مارول تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان و کهکشان شده و به گروه نیروهای ستاره می‌پیوندد. وقتی به خانه برمی‌گردد سوالات جدیدی درباره گذشته و هویتش دارد. در حالی که کره زمین درگیر یک جنگ بین کهکشانی شده است. این بیست و یکمین فیلمی است که در جهان مارول اتفاق می‌افتد و روی پرده سینماها می‌رود. قرار بود اولین‌بار کاپیتان مارول در فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» دیده شود. کاراکترش حتی در فیلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس کردند زمان مناسبی برای وارد کردن این شخصیت نیست. به علاوه این دومین فیلم ابرقهرمانی است که یک کارگردان زن پشت دوربین‌اش قرار گرفته است.

۱۱- Gloria Bell

Gloria Bell

کارگردان: Sebastián Lelio
بازیگران: Julianne Moore, Sean Astin, Jeanne Tripplehorn
تاریخ اکران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

سباستین للیو، کارگردان پرافتخار شیلیایی یکی از نمادهای سینمای جدید شیلی به شمار می‌رود. او را با فیلم «زن فوق‌العاده» (fantastic woman) به یاد می‌آوریم. «گلوریا بل» که ممکن است جوایز متعدد برای جولین مور به ارمغان بیاورد درباره زنی در پنجاه و چند سالگی است ولی زنی که جوان‌تر از سن‌ و سالش است. زنی که روح آزادی دارد. او در کلوب‌های رقص لس‌آنجلس هنوز به دنبال عشق می‌گردد. فیلم از منتقدان امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. به گفته منتقدان مور بازی شور‌انگیزی دارد که مخاطب نسبت به او حس شفقت و همذات‌پنداری پیدا می‌کند. فیلمی که ثابت می‌کند قصه‌های قدیمی هنوز هم می‌توانند گفته شوند و اگر خوب روایت‌شان کنیم همچنان و تا بی‌نهایت تاثیرگذار خواهند بود.

۱۲- Us

Us

کارگردان: Jordan Peele
بازیگران: Elisabeth Moss, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

فقط با یک فیلم جوردن پیل نام خودش را میان کارگردانان کنجکاوی‌برانگیز سینما ثبت کرد. بعد از موفقیت حیرت‌انگیز فیلم «برو بیرون» جوردن پیل بلافاصله سراغ ساخت فیلم دومش رفت. «برو بیرون» نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اریجینال شده بود و برای دومی توانست اسکار را به خانه ببرد. حالا فیلم دیگری برای سال آینده در دست دارد که خلاصه‌ای از آن هنوز در دسترس نیست اما با توجه به این که گفته می‌شود فیلم در ژانر هارور و وحشت اجتماعی است بنظر می‌رسد در حال و هوای فیلم قبلی‌اش باشد. «برو بیرون» هم فیلم ترسناکی بود که بر بستری از اتفاقات اجتماعی و با تاکید روی تبعیض نژادی قصه‌اش را جلو می‌برد. به همین دلیل هم فیلم را از یک فیلم ترسناک صرف بیشتر تحویل گرفتند. این‌بار فیلم جوردن پیل چهره‌های آشنایی جلوی دوربین دارد.

۱۳- The Aftermath

The Aftermath

کارگردان: James Kent
بازیگران: Keira Knightley, Alexander Skarsgård
تاریخ اکران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

یک درام جنگی رومانتیک با گروه بازیگران جذاب که البته باید امیدوارم باشیم مثل فیلم «متفقین» برد پیت و ماریون کوتیار درنهایت ناامیدکننده از کار درنیاید. داستان فیلم بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. یک ژنرال انگلیسی و همسرش در دوران بازسازی بعد از جنگ مجبور به زندگی در هامبورگ می‌شوند. اما تنش‌ها میان آنها و آلمانی‌هایی که پیش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا می‌گیرد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است.

۱۴- Beach Bum

Beach Bum

کارگردان: Harmony Korine
بازیگران: Matthew McConaughey, Snoop Dogg, Isla Fisher
تاریخ اکران: ۲۲ مارس (۲ فروردین ۱۳۹۸)

شش سال از زمانی که هارمونی کورین فیلم تحسین‌برانگیز «spring breakers» را ساخت، می‌گذرد. حالا کورین دوباره با فیلم دیگری به سینماها برگشته که سفری با محوریت فلوریداست درباره آدم‌های مطرود شده‌ای که با قوانین خودشان زندگی می‌کنند. ماتیو مک‌کاناهی برای بازی در نقش قهرمان چنین فیلمی انتخاب بی‌نقصی به نظر می‌رسد. یک شاعر سرگردان که به نظر می‌رسد کاملا قابلیت این را دارد که تبدیل به یک شمایل و آیکون شود. عکس‌هایی که از او منتشر شده هم این احتمال را تقویم می‌کند. آیا قرار است قهرمانی مثل کاپیتان فانتاستیک داشته باشیم؟!

۱۵- Dumbo

Dumbo

کارگردان: Tim Burton
صداپیشگان: Eva Green, Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito
تاریخ اکران: ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸)

اگر قرار بود برای بازسازی کل انیمیشن‌های فانتزی دیزنی فقط یک کارگردان را انتخاب کنیم قطعا تیم برتون بهترین گزینه بود. نه فقط بخاطر این که تجربه ساختن انیمیشن دارد که بیشتر به این دلیل که جهان ذهنی برتون حتی فانتزی‌تری از انیمیشن‌های دیزنی است. دامبو بازسازی سینمایی انیمیشن موفق دیزنی است که سال ۱۹۴۱ ساخته شده بود. خود انیمیشن مثل اکثر کارتون‌های آن سال‌های دیزنی اقتباس آزادی از یک قصه بود. هلن ابرسون و هارولد پرل کتابش را نوشته بودند. بعد از بازسازی انیمیشن‌هایی مثل «سیندرلا» و «دیو و دلبر» حالا «دامبو» قرار است گام بزرگتری در این زمینه باشد. اولین تریلرهای فیلم اوایل امسال منتشر شد. داستان یک فیل جوان که به واسطه گوش‌های بزرگی که دارد می‌تواند پرواز کند. او موفق می‌شود با این شیرین‌کاری‌اش به نجات یک سیرک کمک کند. اما وقتی سیرک برنامه جدیدی برای آنها می‌چیند دامبو و دوستانش متوجه اسرار سیاهی می‌شوند که پشت صحنه رنگارنگ و درخشان سیرک در جریان است.

۱۶- Avengers: Endgame

Avengers: Endgame

کارگردان: Anthony Russo, Joe Russo
بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Evans, Scarlett Johansson, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo
تاریخ اکران: ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸)

«انتقام‌جویان: پایان بازی» یک فیلم ابرقهرمانی و اقتباسی از کمیک‌های مارول است. قرار است فیلم دنباله‌ای بر «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» باشد. بیستمین فیلمی است که داستانش در جهان مارول رخ می‌دهد. هنوز خلاصه داستانی از این فیلم که قرار است هم به صورت آیمکس و هم سه ‌بعدی به نمایش دربیاید منتشر نشده است اما گروه بازیگران به ما می‌گوید که کل تیم انتقام‌جویان دور هم جمع هستند. آیرون من، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، دکتر استرنج، اسپایدرمن، پلنگ سیاه به اضافه کاراکترهای فرعی‌تری مثل فالکون و سرباز زمستانی و تعداد زیادی ابرقهرمان دیگر قرار است باز کنار هم احتمالا جهان را نجات بدهند. از آنجایی که کارگردانی فیلم قبلی که برعهده برادران روسو بود موفق شد نظر مردم و منتقدان را جلب کند این‌بار هم برادران روسو پشت دوربین قرار دارند. جزو پرفروش‌های سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

۱۷- Aladdin

Aladdin

کارگردان: Guy Ritchie
بازیگران: Will Smith, Naomi Scott
تاریخ اکران: ۲۴ می (۳ خرداد ۱۳۹۸)

فیلم فانتزی ماجراجویانه کمدی رمانتیک که موزیکال هم هست و اقتباس از انیمیشن دیزنی که سال ۱۹۹۲ ساخته شد. کل ماجرا اقتباسی از یکی از داستان‌های «هزار و یک شب» است و البته تفسیر یک نویسنده فرانسوی از آن که تبدیل به انیمیشن و حالا فیلم شده است. ویل اسمیت اولین بازیگری بود که به پروژه پیوست و نقش غول چراغ جادو را بازی می‌کند. منا مسعود بازیگر ناشناخته کانادایی قرار است نقش علاء‌الدین را بازی کند و نکته جالب این که یکی از بازیگران فیلم هم نوید نگهبان، بازیگر ایرانی-آمریکایی است. گای ریچی سابقه کارگردانی فیلم‌های سرقتی و اکشن مفرح را دارد و بنظر می‌رسد انتخاب مناسبی برای این پروژه بوده است. داستان فیلم را هم که اکثرا می‌دانیم. پسر فقیری به نام علاءالدین چراغ جادویی پیدا می‌کند که جادوگر چراغ همه آرزوهایش را برآورده می‌کند. پسر ثروتمند شده و عاشق شاهزاده خانم شهر می‌شود اما رقیب خطرناکی هم دارد.

۱۸- Ad Astra

Ad Astra

کارگردان: James Gray
بازیگران: Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland
تاریخ اکران: ۲۴ می (۸ خرداد)

جیمز گری با هر فیلم جدید جاه‌طلبی بیشتری از خودش نشان می‌دهد. بعد از پیمودن جنگل‌ها در فیلم «شهر گمشده زد» طبیعی است که امسال به فکر فتح آسمان و فضا بیفتد. در درام علمی-تخیلی «Ad Astra» برد پیت در نقش آرمی کورپس بازی می‌کند. مهندسی که قبول می‌کند به ماموریتی برود که شبیه ماموریتی است که پیش‌تر پدرش به آن رفته بود و در حین ماموریت ناپدید شد. هدف ماموریت سفر به منظومه شمسی است. با توجه به تم معمول فیلم‌های جیمز گری به نظر می‌رسد که در این فیلم هم قرار است با مردانگی زخم‌خورده روبه‌رو باشیم که قاعدتا در یک حماسه فضایی در ابعاد بزرگ ترکیب جذابی می‌شود.  اگر این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است موفق شود جیمز گری در کارنامه کاری‌اش به قله‌های تازه‌ای دست پیدا می‌کند.

۱۹- Toy Story 4

Toy Story 4

کارگردان: Josh Cooley
صداپیشگان: Tom Hanks, Annie Potts, Patricia Arquette
تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۳۹۸)

این انیمیشن کمدی چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «داستان اسباب‌بازی» محسوب می‌شود و دنباله‌ای بر «داستان اسباب‌بازی ۳» است. انیمیشنی که مهم‌ترین امضای برند کمپانی پیکسار است و برای اولین‌بار یک کارگردان به جز مغزهای متفکر پیکسار آن را کارگردانی می‌کند. این اولین انیمیشن بلندی است که جاش کولی کارگردانی‌اش را برعهده دارد. قصه این قسمت از «داستان اسباب‌بازی» عاشقانه است. وودی عروسک کابوی و باز عروسک فضانورد با هم سفری را آغاز می‌کنند تا عشق وودی یعنی بو پیپ را پیدا کنند. از سری انیمیشن‌های «داستان اسباب‌بازی» میلیون‌ها دلار سود نصیب کمپانی پیکسار شده است. انیمیشنی که قسمت اول آن دهه نود ساخته و اکران شد و عنوان اولین انیمیشن که برای ساختن‌اش کامل از گرافیک کامپیوتری استفاده شده بود را به خودش اختصاص داد.

۲۰- Spider-Man: Far From Home

Spider-Man: Far From Home

کارگردان: Jon Watts
بازیگران: Tom Holland, Jake Gyllenhaal, Michael Keaton
تاریخ اکران: ۵ جولای (۱۴ تیر ۱۳۹۸)

بنظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ قرار است با محصولات استودیوی مارول اشباع شویم. «اسپایدرمن» یکی دیگر از ابرقهرمان‌های مارول است که سال ۲۰۱۷ هم شاهد حضورش روی پرده سینما بودیم. «اسپایدرمن: دور از خانه» در حقیقت دنباله قسمت قبلی آن یعنی «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) است. در فیلم قبلی و این یکی تام هالند به عنوان بازیگر اسپایدرمن جایگزین توبی مگوایر و اندرو گارفیلد شده که در فیلم‌های قبلی «اسپایدرمن» نقش این ابرقهرمان را بازی می‌کردند. فیلم بعد از آن پروژه فعلا بی‌نام «انتقام‌جویان» اکران می‌شود و داستانش این است که بعد از ماجراهایی که تیم انتقام‌جویان در آن فیلم پشت سر می‌گذارند حالا پیتر پارکر و رفقایش برای تعطیلات به اروپا می‌روند. جان واتس که کارگردانی فیلم «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» را برعهده داشت و نقدهای مثبتی هم دریافت کرده بود دوباره پشت دوربین این یکی نسخه هم قرار گرفته است.

۲۱- The Lion King

The Lion King

کارگردان: Jon Favreau
صداپیشگان: Donald Glover, Seth Rogen, Beyoncé
تاریخ اکران: ۱۹ جولای (۲۸ تیر ۱۳۹۸)

جان فاورو دو سال پیش بازسازی انیمیشن «کتاب جنگل» را به روش سینمایی جلوی دوربین برد که بخصوص در گیشه فیلم موفقی از کار درآمد. منتقدان هم نسبتا نقدهای مثبتی رویش نوشتند. حالا فاورو سراغ انیمیشن مشهور دهه نود دیزنی، «شیرشاه» رفته است تا آن را به صورت ترکیبی از فیلم زنده و گرافیک کامپیوتری بسازد. ترکیب کنجکاوی‌برانگیزی است. «شیرشاه» یک جور داستان هملت در جنگل است. سیمبا که به دنیا می‌آید بعد از مدتی عمویش، پدرش را به قتل می‌رساند. سیما به جنگل فرار می‌کند و آنجا دوستانی پیدا می‌کند که به او کمک می‌کنند برگردد تا تاج و تختش را پس بگیرد. موسیقی فیلم را هانس زیمر می‌سازد که پیش‌تر موسیقی نسخه انیمیشن فیلم را هم ساخته بود.

۲۲- Artemis Fowl

Artemis Fowl

کارگردان: Kenneth Branagh
بازیگران: Judi Dench, Josh Gad
تاریخ اکران: ۹ آگوست (۱۸ مرداد ۱۳۹۸)

اکشن ماجراجویانه خانوادگی که رگه‌هایی از فیلم علمی-تخیلی هم در آن دیده می‌شود. آرتمیس فول دوم شخصیت اصلی داستان است. او یک مجرم ایرلندی است که مغز متفکر بسیاری از جرایم محسوب می‌شود. آرتمیس فول یک لپرکان افسانه‌ای را می‌رباید. لپرکان‌ها در افسانه‌های ایرلندی موجودات خیالی هستند با کت‌های قرمز یا سبز که توانایی برآورده کردن سه آرزوی هر آدمی را دارند. او لپرکان را به عنوان غرامت نگهداشته تا سرمایه لازم برای جست‌وجوی پدر گمشده‌اش را پیدا کند. فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته ایون کولفر است. کنت برانای انگلیسی با فیلم قبلی‌اش «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» که اقتباسی از یکی از رمان‌های مشهور آگاتا کریستی بود در گیشه و نزد منتقدان شکست خورد.

۲۳- Once Upon a Time In Hollywood

Once Upon a Time In Hollywood

کارگردان: Quentin Tarantino
بازیگران: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Al Pacino, Dakota Fanning
تاریخ اکران: ۹ آگوست (۱۸ مرداد ۱۳۹۸)

جزو مهم‌ترین فیلم‌های سال آینده است. کوئنتین تارانتینو برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای «جانگوی رهاشده از بند» و «پالپ فیکشن» (داستان‌های عامه‌پسند) و نامزد دو اسکار برای کارگردانی «حرامزاده‌های بی آبرو» و «پالپ فیکشن» فیلمی ساخته درباره هالیوود دهه شصت که بخشی از آن روایت زندگی رومن پولانسکی و به قتل رسیدن همسرش شارون تیت است. همین خلاصه داستان کافی بود که فیلم از همان مرحله انتخاب بازیگر سروصدای زیادی به پا کند. بعد هم که تارانتینو سراغ ستاره‌های تراز اول هالیوود رفت. او با برد پیت پیش‌تر در فیلم «حرامزاده‌های بی‌آبرو» و با دی‌کاپریو در فیلم «جانگوی رهاشده از بند»، دو فیلم اسکاری‌اش، همکاری کرده بود. این درام جنایی روی خانواده منسون قاتلان شارون تیت تمرکز کرده است. نکته دیگر این که فیلم را قرار بود مثل بقیه فیلم‌های تارانتینو کمپانی هاروی واینستاین تهیه کند که بعد از ماجراهای رسوایی‌های واینستاین، تارانتینو استودیوی پخش‌کننده را به سونی تغییر داد.  فیلمی درباره سینماست که توسط یک عشق سینما ساخته می‌شود. طبیعی است که برای دیدنش مشتاق باشیم.

۲۴- Gemini Man

Gemini Man

کارگردان: Ang Lee
بازیگران: Will Smith, Clive Owen
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

فیلم قبلی آنگ لی، «قدم زدن طولانی بیلی لین» نتوانست موفقیت «زندگی پای» را تکرار کند. اما آنگ لی همیشه کارگردان کنجکاوی‌برانگیزی است. او برای فیلم‌های «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) و «زندگی پای» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود و دو بار هم برای کارگردانی «کوهستان بروکبک» و «زندگی پای» اسکار کارگردانی را به خانه برده است. درنتیجه از آن کارگردان‌هایی است که منتقدان همیشه او را زیر نظر دارند. «جمینی من» یک فیلم اکشن علمی-تخیلی است که قهرمانی به نام هنری بروگن دارد. بروگن قاتل پا به سن گذاشته‌ای است که می‌خواهد خودش را بازنشسته کند اما خودش را مقابل یک همزاد جوان‌ترش می‌بیند که هر حرکتش را می‌تواند پیش‌بینی کند.

۲۵- Joker

Joker

کارگردان:‌ Todd Phillips
بازیگران: Joaquin Phoenix, Robert De Niro
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

بالاخره وسط خیل فیلم‌های مربوط به کمیک‌بوک‌های مارول به فیلمی رسیدیم که اقتباسی از کمیک‌بوک‌های دی سی است. جوکر مشهورترین شریر کمیک‌بوک‌ها از دل فیلم‌های بتمن بیرون آمده است. این قرار است اولین فیلم از سری فیلم‌هایی باشد که به طور جداگانه قرار است جهان دی سی را گسترش بدهند. انتخاب تاد فیلیپس به عنوان کارگردان نکته جالبی بود چون او سابقه کارگردانی سری کمدی‌های مشهور «خماری» را دارد و حالا یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال را به او سپرده‌اند. بعد از مرحوم هیث لجر که یکی از بهترین جوکرهای تاریخ سینما را در فیلم نولان بازی کرد در سال‌های اخیر جرد لتو بازیگر نقش جوکر شده بود. طبعا جنجالی‌ترین حاشیه فیلم این بود که چه کسی قرار است جوکر باشد تا این که نام یوآکین فونیکس به صورت رسمی برای بازی در این نقش اعلام شد. سازندگان فیلم بسیار مراقبند که از داستان فیلم چیزی لو نرود. فیلم دقیقا در موعد فصل جوایز اکران می‌شود.

۲۶- The Goldfinch

The Goldfinch

کارگردان: John Crowley
بازیگران: Nicole Kidman, Sarah Paulson, Ansel Elgort
تاریخ اکران: ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ۱۳۹۸)

جان کراولی فیلمساز کم‌کاری است. از سال ۲۰۰۳ که اولین فیلمش را ساخت تا امروز فقط پنج فیلم ساخته است و «سهره» ششمین اثرش محسوب می‌شود. موفق‌ترین فیلم کراولی «بروکلین» محصول سال ۲۰۱۵ بود که سیرشا رونان بخاطر آن نامزد دریافت جایزه اسکار شد درنتیجه از حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که کراولی با ستاره‌های زن فیلمش همکاری خوبی دارد و احتمالا بازی‌شان مورد توجه قرار بگیرد. درام «سهره» درباره پسری در نیویورک است که مادرش در بمب‌گذاری در موزه هنرهای متروپلیتن کشته می‌شود و بعد توسط یک خانواده متمول سطح بالای ساحل شرقی به فرزندی پذیرفته می‌شود. برای مدتی به لاس‌وگاس می‌رود و درنهایت وسط ماجراهایی می‌افتد که در آنها جعل اسناد هنری هم وجود دارد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است که دونا تارت آن را نوشته. انسل الگورت بازیگر نقش اصلی با فیلم «بخت پریشان ما» تبدیل به چهره شناخته شده‌ای شده است. الگورت سال ۲۰۱۷ با فیلم «بیبی راننده» مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. این فیلم ممکن است راه او را در فصل جوایز باز کند.

۲۷- A Beautiful Day in the Neighborhood

A Beautiful Day in the Neighborhood

کارگردان: Marielle Heller
بازیگران: Tom Hanks
تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

چرا این فیلم مهم است در حالی که کمتر کسی نام ماریل هلر را شنیده؟ ماریل هلر البته یک کمدی-رومانتیک درجه یک انگلیسی سال ۲۰۱۸ ساخته است. «تو می‌تونی منو ببخشی؟» با بازی ملیسا مک‌کارتی یکی از فیلم‌هایی بود که وقتی در جشنواره لندن به نمایش درآمد خیلی از منتقدان از آن استقبال کردند. درنتیجه دیدن فیلم بعدی‌اش کنجکاوی‌برانگیز است. از طرف دیگر بازیگر نقش اصلی آن تام هنکس است. حضور تام هنکس در هر پروژه‌ای آن را مستعد جایزه گرفتن در فصل جوایز می‌کند. فیلم داستان فرد راجرز است. یک مجری و برنامه‌ساز تلویزیونی محترم و خالق یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بچه‌ها در اواخر دهه شصت. ماجرای فیلم از جایی آغاز می‌شود که تام جونود یک روزنامه‌نگار جنجالی برنده جایزه‌های مختلف قراردادی امضا می‌کند تا برای یک مجله پروفایلی از زندگی و کارنامه راجرز تهیه کند. مواجهه او با راجرز چالش ایجاد می‌کند. تاریخ اکران فیلم دقیقا زمانی است که فیلم‌های محبوب فصل جوایز اکران می‌شوند.

۲۸- Death on the Nile

Death on the Nile

کارگردان: Kenneth Branagh
بازیگران: Kenneth Branagh
تاریخ اکران: ۸ نوامبر (۱۷ آبان ۱۳۹۸)

گویا کنت برانا با وجود شکست «مرگ در قطار سریع‌السیر شرق» نمی‌خواهد دست از سر آگاتا کریستی بردارد. «مرگ روی نیل» یکی از مشهورترین رمان‌های آگاتا کریستی است که سال ۱۹۳۷ منتشر شد. یکی از سری داستان‌های هرکول پوآروست که دوباره خود برانا می‌خواهد نقش کارآگاه مشهور را بازی کند. داستان در قاهره اتفاق می‌افتد. روی کشتی که بر رودخانه نیل در حرکت است و هرکول پوآروی مشهور هم یکی از سرنشینانش، یک دختر ثروتمند به قتل می‌رسد و طبعا کارآگاه مشهور می‌خواهد معمای قتل او را حل کند. پوآروی قبلی برانا کمی با تصویری که ما از هرکول پوآرو در ذهن داشتیم، بخصوص با نقش‌آفرینی دیوید ساچت فرق می‌کرد. فانتزی‌تر بود. به هر حال کنت برانا یک شکسپیرین تئاتری است و دیدن هر تجربه‌ای از او شوق‌برانگیز است. حتی اگه هرکول پوآوری قبلی‌اش ناموفق بوده باشد.

۲۹- Frozen 2

Frozen 2

کارگردان: Chris Buck, Jennifer Lee
صداپیشگان: Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad
تاریخ اکران: ۲۷ نوامبر (۶ آذر ۱۳۹۸)

شش سال از زمان ساخته شدن قسمت اول انیمیشن «یخ زده» می‌گذرد. انیمیشنی که رکوردهای فروش را جا به جا کرد. دو جایزه اسکار برای بهترین ترانه و بهترین انیمیشن دریافت کرد و یادآور دوران اوج کمپانی دیزنی بود. نقدهای مثبتی هم از منتقدان دریافت کرد. داستان انیمیشن  اقتباسی آزاد از قصه «ملکه برفی» هانس کریستین اندرسون بود. و طبق معمول انیمیشن‌های دیزنی تلطیف شده بود. دو خواهر به اسم آنا و السا در جهان به جز یکدیگر هیچ‌کس را ندارند. السا ملکه برفی است و در دست‌هایش جادویی دارد که می‌تواند باعث یخ زدن هر چیزی شود. «یخ زده» تبدیل به انیمیشنی شد که روی صنعت اسباب‌بازی و خیلی چیزهای دیگر هم تاثیر گذاشت. خیلی زود کاراکترهای «یخ زده» بخصوص السا و آنا و اولاف در فرهنگ مردم در سرتاسر جهان جا خوش کردند. خلاصه داستان قسمت دوم هنوز مشخص نیست. در قسمت اول که عشق دو خواهر جهان را از یخ زدن نجات داد. یکی از رقبای سال آینده برای دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال خواهد بود.

۳۰- Knives Out

Knives Out

کارگردان: Rian Johnson
بازیگران: Daniel Craig, Ana de Armas, Chris Evans
تاریخ اکران: ۲۷ نوامبر (۶ آذر ۱۳۹۸)

علاقمندان موسیقی دل‌شان را صابون نزنند چون این فیلم که اقتباسی از نام آهنگ ردیوهد است هیچ ربطی به آن قطعه ندارد اما همچنان فیلم «Knives out» رایان جانسون ارزش هیجان‌زده شدن را دارد. اینکه بدانیم مردی که شجاعانه پشت فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ایستاد حالا با پولی که در دست دارد می‌خواهد چه کند. خلاصه داستان فیلم هنوز مشخص نیست اما آن را به عنوان یک داستان جنایی مدرن توصیف کرده‌اند که به سبک فیلم‌های پلیسی کلاسیک اتفاق می‌افتد. شنیده شده که این فیلم مایه‌های اپراهای فضایی را دارید.

۳۱- Jumanji 3

Jumanji 3

کارگردان: Jake Kasdan
بازیگران: Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart
تاریخ اکران: ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ۱۳۹۸)

دنباله قسمت قبلی با عنوان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» که سال ۲۰۱۷ اکران شد و در گیشه اثر بسیار موفقی بود. البته منتقدان اصلا دوستش نداشتند اما بنظر می‌رسد برای کمپانی اهمیت چندانی هم نداشته باشد چون دوباره همان کارگردان و گروه سازنده را برای قسمت دوم هم استخدام کرده‌اند. از خلاصه داستان قسمت دوم هنوز چیزی در دست نیست اما قسمت قبلی داستان چهار نوجوان بود که داخل یک بازی ویدیویی جادویی گیر می‌افتند. و تنها راهی که ممکن است بتوانند از این بازی خودشان را بیرون بکشند این است که با یکدیگر کمک کنند تا بازی را به پایان برسانند.

۳۲- Star Wars: Episode IX

Star Wars: Episode IX

کارگردان: J.J. Abrams
بازیگران: Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۳۹۸)

یک حماسه فضایی دیگر که دوباره جی.جی آبرامز آن را می‌سازد. کارگردانی که در ساختن فیلم‌های علمی-تخیلی ید طولایی دارد اما نکته‌اش این است که در کارگردانی میراث جورج لوکاس کارش دشوار است. از پس «جنگ ستارگان» قبلی برآمد. این سومین باری است که آبرامز یکی از قسمت‌های سری «جنگ ستارگان» را کارگردانی می‌کند. سال ۲۰۱۵ «نیرو برمی‌خیزد» را ساخت که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و دو سال بعد هم «آخرین جدای». جورج لوکاس دیگر هیچ نقشی در این سری جدید «جنگ ستارگان» ندارد و کل سهام کمپانی لوکاس فیلم را به دیزنی فروخت. با این حال آبرامز سعی می‌کند حال و هوای کارهای لوکاس را حفظ کند تا طرفداران «جنگ ستارگان» را راضی نگهدارد. درباره داستان فیلم هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. جان ویلیامز برای آهنگسازی قسمت جدید «جنگ ستارگان» قرارداد بسته است.

۳۳- Wicked

Wicked

کارگردان: Stephen Daldry
بازیگران: –
تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۳۹۸)

فانتزی موزیکال رومانتیکی که استفان دالدری آن را ساخته است. دالدری کارگردان انگلیسی نامزد سه جایزه اسکار برای فیلم‌های «ساعت‌ها»، «خواننده» و «بیلی الیوت» است. درام‌های هنرمندانه‌ای می‌سازد با شخصیت‌پردازی‌های قوی که کاملا می‌توانند مخاطب‌شان را درگیر کنند. اسم استفان دالدری برای دیدن یک فیلم کفایت می‌کند. هنوز از گروه بازیگران فیلم خبری به بیرون درز نکرده و فیلم مراحل پیش‌تولیدش را طی می‌کند. «شریر» قبلا در صحنه‌های برادوی اجرا شده بود. فیلم داستان زنی با پوست سبزرنگ است که توسط جادوگر شهر از تبدیل به جادوگر شریر غرب می‌شود. ارجاعاتی به فیلم و داستان کلاسیک «جادوگر شهر از» دارد و قصه‌هایی ناگفته از شخصیت‌های مشهور و در حاشیه «جادوگر شهر از» در این فیلم برملا می‌شود.

۳۴- Little Women

Little Women

کارگردان: Greta Gerwig
بازیگران: Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh
تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر (۴ دی ۱۳۹۸)

می‌دانم چه می‌خواهید بگویید. باز هم یک بازسازی دیگر از داستان هنوز محبوب روشنفکرانه لوییزا می آلکوت؟ فقط یک نفر مثل گرتا گرویگ می‌توانست دوباره سراغ چنین داستانی برود. و بیشتر عوامل اولین فیلمش «لیدی برد» را هم در این فیلم دوباره به کار گرفته است. سیرشا رونان برای بار دوم در این فیلم با گرتا گرویگ همکاری کرده است و نقش اصلی یعنی جو مارچ را ایفا می‌کند. تیموتی شالامه هم در فیلم بازی می‌کند. روز کریسمس سال ۲۰۱۹ بهترین زمان برای نمایش چنین فیلمی است که احتمالا در گیشه هم خوب عمل خواهد کرد. داستان چهار خواهر در آستانه بلوغ در زمانی جنگ داخلی آمریکا که پدرشان به جنگ رفته است. باید ببینیم کارگردانی گرتا گرویگ چه چیزی به این درام رومانتیک دوست‌داشتنی اضافه خواهد کرد.

۳۵- Bergman Island

Mia Hansen-Løve

کارگردان: Mia Hansen-Løve
بازیگران: Mia Wasikowska, Vicky Krieps, Anders Danielsen Lie
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

جزیره فارو زمین مقدس سینمایی‌هاست. این جزیره دریای بالتیک با بادی که در آن می‌وزد لوکیشن بسیاری از فیلم‌های اینگمار برگمان در دهه ۶۰ بوده است از جمله «پرسونا». میا هانسن لاو کارگردان فیلم «جزیره برگمان» (که فیلم‌هایی مثل «Eden» و «Things to Come» را در کارنامه‌اش دارد) از علاقمندان اینگمار برگمان است. او نه فقط به فیلم‌های برگمان علاقمند است که خود هنرمند و روند کاری‌اش هم برایش جالب است. برخورد او به جزیره فارو (که احتمالا همان زمانی که برای اولین‌بار با همسر سابقش الیویه آسایاس به آن سفر کرده بود طرح اصلی فیلم به ذهنش خطور کرده) باعث شد که تصمیم بگیرد فیلمی با محوریت برگمان اما درباره یک زوج آمریکایی تولید کند. یک زوج آمریکایی فیلمساز برای تعطیلات به این جزیره پناه می‌برند تا هر کدام فیلمنامه خودشان را برای فیلم‌های آینده‌شان بنویسند. در جزیره‌ای که الهام‌بخش برگمان برای خیلی از فیلم‌هایش بوده است. هر چه تابستان و فیلمنامه‌شان جلوتر می‌رود مرز میان واقعیت و خیال کمرنگ‌تر می‌شود. قرار بود گرتا گرویگ بازیگر فیلم باشد و بعدتر ویکی کریپس بازیگر فیلم «شبح خیال» جانشین او شد.

۳۶- The Irishman

The Irishman

کارگردان: Martin Scorsese
بازیگران: Joe Pesci, Robert De Niro, Al Pacino
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

اکران فیلم جدیدی از مارتین اسکورسیزی خودش دلیل کافی برای جشن گرفتن است. اما فیلم «مرد ایرلندی» چند دلیل مضاعف هم دارد. از جمله اینکه بعد از سال‌ها دوباره اسکورسیزی و رابرت دنیرو و جو پشی تشکیل یک تیم داده‌اند. (همکاری درخشان آنها در فیلم‌های «رفقای خوب» و «کازینو» هنوز در یادها مانده است.) دیدن فیلم برای همه عشاق سینما و طرفداران اسکورسیزی واجب است. اسکورسیزی دوباره با این فیلم به جهان گنگستری برگشته است که بهترین آثار سینمایی‌اش را در این حوزه تولید کرده است. از فیلم «هوانورد» تا «گاو خشمگین» هیچ‌کس مثل اسکورسیزی نمی‌تواند به آثار بیوگرافیک روی پرده سینما جان بدهد. و البته حرف‌های زیادی هم درباره شیوه‌های گرافیک کامپیوتری فیلم زده شده که به وسیله آنها سن رابرت دنیرو را کم کرده‌اند. فیلم درباره یکی از گنگسترهای خشنی است که درگیر قتل خشونت‌بار جیمی هوفا شد.

۳۷- Jojo Rabbit

Jojo Rabbit

کارگردان: Taika Waititi
بازیگران: Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Taika Waititi
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

راستش را بخواهید اگر یک نفر قرار بود فیلمی در سال ۲۰۱۹ بسازد که آدولف هیتلر در آن بازی کند قطعا آن شخص تایکا وایتیتی بود. و همان‌طور که خود وایتیتی با بلاغت و هوشمندی گفته چه چیزی بیشتر از این می‌توانست هیتلر را آزار بدهد که کارگردانی با اصل و نسب نیمه یهودی و نیمه مائوری فیلمی را با حضور او کارگردانی کند؟ در این فیلم وایتیتی جهان یک پسر آلمانی جوان را کشف می‌کند که در تلاش و تقلاست تا جایگاه خودش را در رژیم فاشیستی پیدا کند. او برای خودش یک دوست خیالی خلق می‌کند. و فکر می‌کنید دوست خیالی‌اش چه کسی باشد؟ آدولف هیتلر! در عین حال متوجه می‌شود که مادرش به یک پسر یهودی هم پناه داده است.

۳۸- The Last Thing He Wanted

The Last Thing He Wanted

کارگردان: Dee Rees
بازیگران: Ben Affleck, Anne Hathaway, Willem Dafoe
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

دی ریس نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «مادباند» اصلا با آن فیلم به شهرت رسید. این فیلمنامه‌نویس-کارگردان حالا سراغ یک تریلر سیاسی با بودجه سنگین‌تر رفته است. تریلری که شبکه نت‌فلیکس پشت آن است. فیلمنامه را خود ریس و مارکو ویلالوبوس از روی رمان موجز جوآن دیدیون محصول سال ۱۹۹۶ اقتباس کرده‌اند. فیلم درباره گزارشگر واشنگتن‌پست، النا مک ماهون است که آن هاتاوی نقش‌اش را بازی می‌کند. وقتی مادر او از دنیا می‌رود مشغول گزارش انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۸۴ است. او به خانه می‌رود تا از پدر بیمارش مراقبت کند. نقش پدر را ویلم دافو بازی می‌کند. دختر سعی می‌کند روی نقش پدرش به عنوان دلال اسلحه در آمریکای مرکزی سرپوش بگذارد و تبدیل به نیروی نفوذی دولت آمریکا می‌شود. او ناگهان خودش را در میانه مذاکره با جاسوس‌ها و ارتش آمریکا در یک موقعیت پیچیده می‌یابد.

۳۹- Parasite

Parasite

کارگردان: Joon-ho Bong
بازیگران: Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Hyae Jin Chang
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

کارگردان کره‌ای فیلم‌های «snowpiercer» و «اوکجا» حالا سراغ فیلمی در مقیاس‌های کوچکتر رفته است. یکی از همان فیلم‌های کره‌ای که پیش‌تر از این دو فیلم می‌ساخت و نام او را در جهان سینما مطرح کردند. اگر چه اسم فیلم اشاره به المانی در ژانر علمی-تخیلی دارد اما فیلم بونگ جون هو درامی درباره یک خانواده چهار نفره است. در این خانواده هر کسی خصوصیات منحصر به فرد و خاص خودش را دارد. جهان هر کدام از آنها با دیگری کاملا متفاوت است. بونگ جون هو در این فیلم با عوامل محبوب و همیشگی‌اش همکاری کرده است.

۴۰- The Truth

The Truth

کارگردان: Hirokazu Koreeda
بازیگران: Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Ludivine Sagnier
تاریخ اکران: ۲۰۱۹

برنده ژاپنی نخل طلای کن امسال برای فیلم «دزدان فروشگاه» که شانس زیادی برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان از اسکار را هم دارد، تبدیل به یکی از فیلمسازان مولف امروز ژاپن شده است که می‌داند برای حفظ جایگاهش باید خودش را وارد بازی جهانی فیلم‌ها کند. درنتیجه سوار هواپیما شد و به نیویورک پرواز کرد و نخل طلا را روی میز ایتان هاوک گذاشت و از این بازیگر خواست که در اولین فیلم انگلیسی‌زبانش بازی کند. هاوک هم موافقت کرد. این فیلم براساس نمایشنامه‌ای از خود کوریداست که شانس رفتن روی صحنه را پیدا نکرده است. نمایشنامه‌ای که کوریدا ۱۵ سال پیش‌ آن را نوشته است. فیلمبرداری فیلم «حقیقت» در پاریس آغاز شد و ژولیت بینوش و کاترین دونوو دو تن از مهم‌ترین بازیگران زن فرانسه هم به آن پیوستند. بینوش نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از مدت‌ها به خاطر کتاب اتوبیوگرافیکی که مادر بازیگرش منتشر کرده به پاریس بازگشته است. طبق گفته‌های خود کوریدا این فیلم فاز تازه‌ای در کارنامه اوست.

۴۱- Wonder Woman 1984

Wonder Woman 1984

کارگردان: Patty Jenkins
بازیگران: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig
تاریخ اکران: ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹)

یک فیلم ابرقهرمانی دیگر که محصول کمیک‌بوک‌های دی سی است. این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ اکران شود، سپس زمان اکران آن به ۱ نوامبر ۲۰۱۹ تغییر داده شد و در نهایت تا تاریخ ۵ ژوین ۲۰۲۰ به تعویق افتاد. به دنبال موفقیت فوق‌العاده قسمت قبلی «واندروومن» به کارگردانی پتی جنکینز قرار شد که قسمت دوم آن با همان کارگردان جلوی دوربین برود. این اولین‌بار بود که یک ابرقهرمان زن با فیلمی مخصوص به خودش روی پرده سینما تصویر می‌شد و همین باعث شد داستان ابرقهرمانی اسطوره‌ای واندروومن به شدت مورد توجه قرار بگیرد. پیش از آن واندروومن را در فیلم «بتمن علیه سوپرمن» دیده بودیم. گل گدو نقش زن شگفت‌انگیز را بازی می‌کند. داستان قسمت جدید فیلم در دهه ۸۰ و دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد. شاهزاده دایانا که همان واندروومن است در طول جنگ سرد با اتحادیه جماهیر شوروی دچار تعارض می‌شود. او یک دشمن ترسناک پیدا کرده که به شکل یک گوریل درآمده است. سال ۲۰۱۷ خیلی‌ها متعجب شدند که علیرغم تحسین منتقدان چرا کارگردانی پتی جنکینز در فصل جوایز مورد توجه قرار نگرفت. شاید با قسمت دوم این اتفاق بیفتد.

منابع:

منابع:

بهترین فیلم های

https://www.digikala.com

۱۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۶:۴۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید دلستان

بهترین فیلم های اکشن جهان

تقریبا نیمی از سال 2019 سپری شده است. بعضی از بهترین فیلم‌های 2019 اکران شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌های برتر سال 2019 هم که پیش‌بینی می‌شود عملکرد موفقی داشته باشند در صف اکران قرار دارند. بنابراین فرصت مناسبی است که فهرست ۳۱ فیلم های برتر سال 2019 را از میان جدیدترین فیلم‌های2019 هالیوود و فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2019 اکران شوند، انتخاب کنیم. در ادامه با مگ بلاگ همراه باشید تا لیست بهترین فیلم‌های 2019 را با هم مرور کنیم.

۱-  Black Panther

Black Panther

کارگردان: Ryan Coogler
بازیگران: Chadwick Boseman, Michael B. Jordan, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ۹۶)

فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ تا لحظه نگارش این مقاله پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا و دومین فیلم پرفروش جهان بوده است؛ فیلمی ابرقهرمانی که در عین موفقیت تجاری توانست نظر منتقدان را هم به خود جلب کند؛ اتفاقی که عموما به سختی درمورد فیلم‌های اینچنینی رخ می‌دهد. پلنگ سیاه براساس کاراکتری از مجموعه کاراکترهای مارول کامیکس به همین نام ساخته شده است. در این اثر سینمایی تچالا، پادشاه واکاندا در نقش پلنگ سیاه باید برسر تصاحب پادشاهی با دشمنانی سرسخت مواجه شود.

پلنگ سیاه به شکل قابل‌توجهی میان منتقدین آمریکایی تحسین شد و بعضی از نقدنویس‌های هوادار فیلم آن را بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ هم نامیده‌اند. در کل می‌شود گفت یک اجماع عمومی میان منتقدان آمریکایی درباره کیفیت بالای پلنگ سیاه وجود داشت. یکی از منتقدان وجود سبک منحصر به فرد که در هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری دیده نشده و نقش‌های منفی پیچیده و سمپاتی‌برانگیز را از جمله عوامل موفقیت فیلم ارزیابی کرده است.

۲-  Annihilation

Annihilation

کارگردان: Alex Garland
بازیگران:  Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Gina Rodriguez
تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۹۶)

فیلم سینمایی Annihilation که نام آن تحت عنوان «نابودی» هم ترجمه شده است یک فیلم علمی‌تخیلی و ترسناک روانشناختی است. فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته جف وندرمیر ساخته شده و روایتگر سفر خطرناک یک زیست‌شناس به منطقه‌ای اسرار‌آمیز است؛ منطقه‌ای که از قوانین طبیعت پیروی نمی‌کند و اتفاقات غیرمنتظره‌ای را برای تیم سفرکننده تدارک دیده است. گرچه فیلم سینمایی نابودی از نظر تجاری فیلم چندان موفق و پرفروشی نبود اما در میان عناوینی قرار داشت که از نظر منتقدان جایگاه کاملا قابل‌قبولی را در میان فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد.

۳-  A Wrinkle in Time

A Wrinkle in Time

کارگردان: Ava DuVernay
بازیگران: Oprah Winfrey, Reese Witherspoon, Mindy Kaling
تاریخ اکران: ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۹۶)

«چین‌خوردگی در زمان» یک فیلم فانتزی در سبک ماجراجویی است که توسط ایوا دوورنی کارگردانی شده است. ماجرای این اثر سینمایی درباره دختری است که با کمک سه همسفر، سفری را برای یافتن پدرش آغاز می‌کند؛ پدری که پس از کشف یک سیاره جدید گم شده است. ایوا دوورنی کارگردان این فیلم پیشتر به‌خاطر کارگردانی آثاری مثل میان ناکجا (Middle of Nowhere) و سلما (Selma) مورد توجه قرار گرفته بود. او اولین کارگردان زن آفریقایی-آمریکایی است که در جشنواره ساندنس جایزه کارگردانی را تصاحب کرد؛ همچنین فیلم فانتزی چین‌خوردگی در زمان هم اولین فیلم لایو-اکشنی بود که توسط یک کارگردان زن سیاه‌پوست ساخته می‌شود و بودجه‌ای سه‌رقمی دارد.

۴-  Tomb Raider

Tomb Raider

کارگردان: Roar Uthaug
بازیگران: Alicia Vikander, Daniel Wu, Dominic West
تاریخ اکران: ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۹۶)

«توم ریدر» یک فیلم اکشن ماجراجویی است که براساس یک بازی ویدیویی بسیار معروف به همین نام ساخته شده است. نسخه‌های مختلف این بازی از سال ۱۹۹۶ در اختیار گیمرها قرار گرفت و جریان تولید بازی‌‎هایی در مجموعه توم ریدر هنوز تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد. اما فیلم سینمایی توم ریدر براساس بازی توم ریدر (عرضه شده در سال ۲۰۱۳) ساخته شده است، این فیلم عناصری از بازی «ظهور توم ریدر» (عرضه شده در سال ۲۰۱۵) را نیز در خود دارد.

با توجه به این نکته که پیش از این هم شاهد ساخت فیلم سینمایی براساس بازی توم ریدر بودیم (فیلم‌هایی مثل «لارا کرافت: مهاجم مقبره» و «لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیات»، هر دو با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی)، این فیلم یک شروع مجدد در مجموعه فیلم‌های توم ریدر هم به حساب می‌آید. توم ریدر روایتگر ماجرای سفر خطرناک لارا کرافت به منطقه‌ای است که آخرین مقصد پدرش پیش از ناپدیدشدن بوده است.

۵- Isle of Dogs

Isle of Dogs

کارگردان: Wes Anderson
بازیگران: Bryan Cranston, Edward Norton, Bill Murray
تاریخ اکران: ۲۳ مارس (۳ فروردین ۹۷)

«جزیره سگ‌ها» یک انیمیشن استاپ موشن آمریکایی است که توسط وس اندرسن ساخته شده است. اندرسن به خاطر ساخت فیلم‌های مستقل در سینمای آمریکا مورد توجه بوده است. فیلم در ژاپن (در فضایی ویران‌شهری مربوط به آینده‌ای نزدیک) می‌گذرد و روایتگر ماجرای پسری است که پس از شیوع نوعی بیماری میان حیوانات و تبعید سگ‌ها به یک جزیره به دنبال سگش می‌گردد.

جزیره سگ‌ها که بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ است به خاطر سبک خاص انیمیشن، داستان و شوخی‌هایش مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین کارگردانی را هم از جشنواره فیلم برلین تصاحب کرد.

۶-  Ready Player One

Ready Player One

کارگردان: Steven Spielberg
بازیگران: Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn
تاریخ اکران: ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۷)

«بازیکن شماره یک آماده» فیلمی است علمی تخیلی و ماجراجویانه که براساس رمانی به همین نام (منتشر شده در سال ۲۰۱۱) ساخته شده است. داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ می‌گذرد؛ در شرایطی که اغلب انسان‌ها برای فرار از پریشان‌حالی و ویرانی‌های جهان واقعی از یک سیستم واقعیت مجازی خاص استفاده می‌کنند. در این شرایط یک نوجوان نشانه‌هایی از یک بازی پنهان در این برنامه کشف می‌کند که از طریق بردن آن می‌توان صاحب کل برنامه شد؛ در نتیجه جدالی میان این نوجوان و همراهانش با یک شرکت بزرگ برای بردن این بازی و تصاحب برنامه پدید می‌آید.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که فیلم‌نامه این اثر سینمایی تفاوت‌های قابل توجهی با رمان دارد، بعضی از منتقدین این تفاوت‌ها را مثبت ارزیابی کرده‌اند و معتقدند تغییرات در رمان باعث شده شاهد فیلم‌نامه قدرتمندتری باشیم.

۷-  A Quiet Place

A Quiet Place

کارگردان: John Krasinski
بازیگران: Emily Blunt, John Krasinski
تاریخ اکران: ۶ آوریل (۱۷ فروردین ۹۷)

فیلم سینمایی A Quiet Place یک درام ترسناک است که توسط جان کرازینسکی ساخته شده است. کرازینسکی در این اثر سینمایی به همراه همسر واقعی‌اش امیلی بلانت، به ایفای نقش نیز پرداخته است. در این اثر سینمایی زمین به تسخیر موجوداتی درآمده که انسان‌ها را شکار می‌کنند. این موجودات حساسیت فوق‌العاده‌ای به صدا دارند و تنها صدایی کوچک کافی است تا آن‌ها را به سمت طعمه‌های خود هدایت کند. فیلم ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که باید از ترس این موجودات در پناهگاهی زندگی کنند و زندگی خود را نیز بدون تولید کوچکترین صدایی بگذرانند. همانطور که مشخص است نام فیلم هم از همین وضعیت خاص گرفته شده است. این فیلم کم بودجه توانست بیش از ۱۵ برابر رقمی که صرف تولید آن شده بود را در گیشه بدست آورد و در میان منتقدان هم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ لقب گرفت.

۸-  The Rider

The Rider

کارگردان: Chloé Zhao
بازیگران: Brady Jandreau, Lilly Jandreau, Tim Jandreau
تاریخ اکران: ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین ۹۷)

تا این لحظه یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از نظر منتقدان فیلمی نیست جز The Rider یا «سوارکار». سوارکار روایتگر ماجرای گاوچرانی است که پس از یک حادثه دیگر قادر نیست در میادین گاوبازی حاضر شود و همین موضوع برای او چالشی هویتی پیرامون معنای زندگی ایجاد کرده است. حال که هویت، هدف و مردانگی او که از طریق مسابقات گاوبازی قوام می‌گرفته دچار بحران شده او باید در زندگی جدیدش معنای دیگری برای هویتش بیافریند.

کارگردان فیلم سوارکار یک زن چینی به نام کلوئی ژائو است. سوارکار دومین فیلم بلند او است؛ فیلمی که علاوه بر منتقدان آمریکایی توجه داوران جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۷ برانگیخت و جایزه آرت سینمای این جشنواره را به خود اختصاص داد.

۹-  Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

کارگردان: Anthony Russo, Joe Russo
بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo
تاریخ اکران: ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۹۷)

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» فیلمی بود که در سال میلادی جاری گیشه‌های هالیوود را تسخیر کرد. فیلم پس از یک افتتاحیه رکوردشکن و فوق‌العاده از نظر تجاری، توانست فروش قدرتمندش را ادامه دهد و در حال حاضر لقب پرفروش‌ترین فیلم جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت فیلمی ابرقهرمانی در جهان سینمای مارول، دنباله دو اثر دیگر از همین مجموعه است و توسط برادران روسو کارگردانی شده. در این اثر سینمایی انتقام‌جویان و متحدان‌شان باید با نشان دادن هر تلاشی تانوس را شکست دهند تا از نابودی جهان جلوگیری کنند.

۱۰-  Deadpool 2

Deadpool 2

کارگردان: David Leitch
بازیگران: Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin
تاریخ اکران: ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۹۷)

«ددپول ۲» یازدهمین فیلم از مجموعه‌ فیلم‌های مردان ایکس و ادامه فیلم سینمایی ددپول است که سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این فیلم ابرقهرمانی جهان سینمایی مارول از نظر فروش و همچنین از نگاه منتقدان تا حد زیادی وضعیتی داشت شبیه به فیلم قبلی ددپول. در این قسمت وید ویلسون (ددپول) با تشکیل تیمی از جهش‌یافته‌ها باید از پسری نوجوان که دارای توانایی‌های ماورا الطبیعی است محافظت کند.

کارگردان ددپول ۲ دیوید لیچ بدل‌کار مشهور است که پیش از این فیلم بلوند اتمی را کارگردانی کرده بود و پس از جدایی تیم میلر (کارگردان فیلم ددپول سال ۲۰۱۶) به این مجموعه پیوست.

۱۱-  Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

کارگردان: Ron Howard
بازیگران: Alden Ehrenreich, Woody Harrelson, Emilia Clarke
تاریخ اکران: ۲۳ می (۲ خرداد ۹۷)

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» دومین فیلم مستقل مجموعه جنگ ستارگان، از نظر سیر روایی وقایع، پیش از «جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه» قرار می‌‌گیرد و داستان هان سولو را در این مجموعه روایت می‌کند. این اثر سینمایی را ران هاوارد کارگردانی کرده است.

مجموعه جنگ ستارگان بدون شک محبوب‌ترین مجموعه از فیلم‌های سینمایی در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید ویکی از قسمت‌های همین مجموعه «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است. با این وجود گرچه نمی‌توان در اهمیت هیچ یک از قسمت‌های این مجموعه پرطرفدار شک کرد اما سولو: داستانی از جنگ ستارگان نتوانسته از نظر تجاری مانند قسمت‌های دیگر جنگ ستارگان پرفروش ظاهر شود و به نظر می‌رسد با توجه به بودجه بسیار بالای ساخت آن (چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار) کار دشواری را در گیشه پیش رو داشته باشد.

۱۲-  Ocean’s 8

Ocean’s 8

کارگردان: Gary Ross
بازیگران: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway
تاریخ اکران: ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۹۷)

«هشت یار اوشن» یک فیلم کمدی است که گری راس وظیفه کارگردانی آن را به عهده داشته است. هشت یار اوشن اسپین آف سه‌گانه معروف اوشن محسوب می‌شود که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ توسط استیون سودربرگ ساخته شدند. فیلم ماجرای یک گروه که از تعدادی زن تشکیل شده‌اند و برای یک سرقت برنامه‌ریزی می‌کنند را روایت می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مت دیمون و کارل راینر هم از سه‌گانه اوشن در این فیلم به شکل افتخاری حضوری کوتاه دارند.

۱۳-  Hereditary

Hereditary

کارگردان: Ari Aster
بازیگران: Toni Collette, Alex Wolff, Milly Shapiro
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

فیلم سینمایی Hereditary  یک فیلم ترسناک ماورایی است که اولین اثر کارگردانی نه‌چندان نام آشنا به اسم آری آستر به حساب می‌آید. آستر پیش از این ساخت تعدادی از فیلم‌های کوتاه را در کارنامه دارد. فیلم ماجرای جستجوی اسرار مرموز یک خانواده و تلاش برای فرار کردن از بخت شومی که به اعضای خانواده به ارث می‌رسد را روایت می‌کند. مشهورترین بازیگر این فیلم، تونی کولت بازیگر و خواننده معروف استرالیایی است. Hereditary در میان فیلم‎‌های محبوب منتقدان قرار دارد و می‌توان آن را از همین حالا جزو بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ دانست. احتمال دارد برای این فیلم همان اتفاقی بیفتد که سال گذشته برای فیلم اول جوردن پیل یعنی Get Out افتاد؛ فیلمی که هم در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۷ قرار گرفت و هم یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ از نظر منتقدان شد.

۱۴- Shoplifters

Shoplifters

کارگردان: Hirokazu Kore-eda
بازیگران: Lily Franky, Sakura Ando, Mayu Matsuoka
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

«دزدان مغازه» درامی است ژاپنی ساخته هیروکازو کورئیدا، کارگردانی که در جشنواره فیلم کن توجه منتقدان و داوران جشنواره را برانگیخت و موفق شد نخل طلای جشنواره را تصاحب کند. این اثر که به شکل جهانی تحسین‌شده و احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ بیشتر درباره‌اش خواهیم شنید ماجرای خانواده‌ای فقیر را روایت می‌کند که زندگی‌شان را از طریق کارهای کم‌درآمد و دله‌دزدی می‌گذرانند؛ خانواده‌ای که با وجود شرایط اسف‌بار زندگی‌شان نگهداری از دختری بی‌خانمان را هم برعهده می‌گیرند. کورئیدا پیش از این بخاطر فیلم Like Father, like Son مورد توجه جهانی قرار گرفته بود.

۱۵-  Cold War

Cold War

کارگردان: Paweł Pawlikowski
بازیگران: Joanna Kulig, Tomasz Kot, Agata Kulesza
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

«جنگ سرد» یک فیلم لهستانی به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی است. این اثر که مورد تمجید منتقدان واقع شده در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ هم جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. پاولیکوفسکی پیش از این موفق شده بود بخاطر فیلم ایدا جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را تصاحب کند و در سطح جهانی خوش بدرخشد.

جنگ سرد روایتگر یک داستان عاشقانه است میان مرد و زنی با خلقیات و پس‌زمینه‌های متفاوت که در حاشیه جنگ سرد (دهه پنجاه پس از پایان جنگ جهانی دوم) جریان دارد.

۱۶-  The Incredibles 2

The Incredibles 2

کارگردان: Brad Bird
بازیگران: Holly Hunter, Craig T. Nelson, Sarah Vowell
تاریخ اکران: ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۷)

«شگفت‌انگیزان ۲» یک انیمیشن ابرقهرمانی است به کارگردانی برد برد. فیلم خط روایی قسمت قبلی را دقیقا از نقطه پایانی آن پی ‌می‌گیرد. در این قسمت باب پار (آقای شگفت‌انگیز) باید از جک-جک مراقبت کند در حالی که هلن در گیرودار ماموریتی برای نجات جهان است.

کارگردانی این اثر را برد برد بر عهده گرفته که پیش از این وظیفه ساخت قسمت اول مجموعه شگفت‌انگیزان و انیمیشن معروف راتاتویی را برعهده داشت. پیش از این قرار بود شاهد اکران این فیلم در سال ۲۰۱۹ باشیم اما با توجه به برخی پیش‌آمدها تاریخ اکران شگفت‌انگیزان ۲ در سال ۲۰۱۹ به انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۴ داده شد.

۱۷-  Jurassic World: Fallen Kingdom

Jurassic World: Fallen Kingdom

کارگردان: J. A. Bayona
بازیگران: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall
تاریخ اکران: ۲۲ ژوئن (۱ تیر ۹۷)

«دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط کرده» یک فیلم علمی‌ تخیلی آمریکایی است که ادامه فیلم دنیای ژوراسیک (ساخته شده در سال ۲۰۱۵) به حساب می‌آید و پنجمین فیلم مجموعه پارک ژوراسیک است. کالین ترورو نویسنده و کارگردان فیلم دنیای ژوراسیک در این اثر هم در نقش فیلم‌نامه‌نویس ظاهر شده و با درک کانولی یکی دیگر از نویسندگان فیلم قبلی همکاری داشته است. ساخت این اثر سینمایی را خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی (از شاگردان گیرمو دل تورو) که بیشتر بخاطر ساخت فیلم ترسناک یتیم‌خانه معروف است، برعهده دارد.

ماجرای « دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط کرده» در شرایطی رخ می‌دهد که آتشفشان خاموش جزیره فعال شده و اون در کنار کلیر تلاش می‌کنند باقی‌مانده دایناسورها را از خطر انقراض نجات دهند.

۱۸- Sicario: Day of the Soldado

Sicario: Day of the Soldado

کارگردان: Stefano Sollima
بازیگران: Benicio del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner
تاریخ اکران: ۲۷ ژوئن (۶ تیر ۹۷)

«سیکاریو: روز سرباز» یا سیکاریوی ۲ یک فیلم اکشن جنایی است به کارگردانی استفانو سولیما. فیلم ادامه قسمت اول مجموعه است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و در آن بنیسیو دل تورو و جاش برولین دوباره در همان نقش‌های سابق حضور دارند. فیلم ماجرای درگیری‌های مربوط به مواد مخدر در مرز آمریکا و مکزیک را نشان می‌دهد و با وخیم‌شدن شرایط و انتقال تروریست از مرزها، سازمان سیا با همکاری یک قاتل قدیمی وارد قصه می‌شود.

اثر اول مجموعه سیکاریو را دنی ویلنوو کارگردان فرانسوی-کانادایی که آثاری چون Arrival و Blade Runner 2049 را در کارنامه دارد ساخته بود اما این بار برای کارگردانی قسمت دوم نوبت به استفانو سولیما رسیده که به دلیل ساختن سریال‌هایی جنایی همچون گومورا در ایتالیا شناخته می‌شود.

۱۹-  Ant-Man and the Wasp

Ant-Man and the Wasp

کارگردان: Peyton Reed
بازیگران: Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña
تاریخ اکران: ۵ جولای (۱۴ تیر ۹۷)

فیلم سینمایی Ant-Man and the Wasp یک اثر ابرقهرمانی در جهان سینمایی مارول است که در ادامه فیلم Ant-Man ساخته سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرد. این فیلم که بیستمین اثر در جهان سینمایی مارول به حساب می‌آید توسط پیتون رید کارگردانی شده؛ مردی که پیش از این فیلم‌های Yes Man و Ant-Man را هم به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ کارگردانی کرده بود. پل راد و اوانجلین لیلی از قسمت اول این مجموعه، در این قسمت هم همان نقش‌های قبلی را برعهده دارند.

وقایع Ant-Man and the Wasp در میان وقایع فیلم‌های Captain America: Civil War و Avengers: Infinity War قرار دارد؛ پس از وقایع مربوط به جنگ داخلی اسکات لنگ در بازداشت خانگی قرار دارد و قصد دارد بین وظایفش به عنوان یک پدر و وظایفش به عنوان Ant-Man نوعی توازن ایجاد کند.

۲۰- Mission: Impossible – Fallout

Mission: Impossible - Fallout

کارگردان: Christopher McQuarrie
بازیگران: Tom Cruise, Henry Cavill, Ving Rhames
تاریخ اکران: ۲۶ جولای (۴ مرداد ۹۷)

«مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» ششمین عنوان در مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن است. این اکشن جاسوسی را کریستوفر مک‌کواری کارگردانی کرده است؛ مردی که پیش از این قسمت پنجم همین مجموعه را هم کارگردانی کرده بود و به عنوان نویسنده فیلم‌های برایان سینگر مانند مظنونین همیشگی و والکیری نیز شناخته می‌شود. فیلم شرایط پیچیده‌ای را روایت می‌کند که پس از بد پیش رفتن یک عملیات برای ایتن هانت و تیمش پدید می‌آید.

ساخت مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن از سال ۱۹۹۶ آغاز شد زمانی که تام کروز ستاره اصلی این فیلم‌ها ۳۴ ساله بود و تا حال که ۵۵ سال سن دارد ادامه یافته است. کریستوفر مک‌کواری تنها کارگردانی است که با ساختن Mission: impossible-fallout در مجموعه ماموریت غیرممکن بیش از یک فیلم ساخته. پیش از این ۴ کارگردان مختلف قسمت‌های اول تا چهارم مجموعه را کارگردانی کرده بودند.

۲۱- BlacKkKlansman

BlacKkKlansman

کارگردان: Spike Lee
بازیگران: John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier
تاریخ اکران: ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد ۹۷)

فیلم جدید اسپایک لی با اسمی که شیوه نوشتاری جالبی هم دارد (BlacKkKlansman)، اقتباسی است از رمانی به نام بلک کلنزمن یا نژاد پرست سیاه که روایتگر ماجرای یک کارآگاه سیاه‌پوست است که وارد انجمن کو کلاکس ‌کلان‌ها می‌شود. جان دیوید واشینگتن (پسر دنزل واشینگتن معروف)‌ نقش کارآگاه سیاه‌پوست را به عهده دارد که موفق می‌شود تا رده‌های بالای سازمان نفوذ کند و آدام درایور هم نقش یک پلیس تحت پوشش یهودی را ایفا می‌کند. شکل نوشتاری نام فیلم یا اتصال سه حرف K‌ به هم یادآور سازمان کو کلاکس کلان است؛‌ سازمانی قدیمی که در آمریکا بسیار فعال بوده و علاوه بر شعله‌ور ساختن نفرت نژادی،‌ دست به اعمال خرابکارانه مختلف علیه سیاه‌پوست‌ها می‌زند.

۲۲- Papillon

Papillon

کارگردان: Michael Noer
بازیگران: Charlie Hunnam, Rami Malek, Eve Hewson
تاریخ اکران: ۲۴ آگوست (۲ شهریور ۱۳۹۷)

«پاپیون» یک درام زندگی‌نامه‌ای است که براساس خاطرات یک زندانی فرانسوی (آنری شاریر) متهم به قتل ساخته شده است. شاریر در سال ۱۹۳۳ روانه زندان شد و در سال ۱۹۴۱ یعنی ۸ سال بعد با کمک یک زندانی دیگر به نام لوئیس دگا موفق شد از زندان فرار کند. پاپیون پیش از این در سال ۱۹۷۳ هم یک اقتباس معروف سینمایی داشت که توسط فرانکلین جی. شافنر ساخته شد و با بازی دو تن از بازیگران مشهور سینمای آمریکا یعنی استیو مک‌کوئین و داستین هافمن همراه بود. به هر حال پاپیون در سال ۲۰۱۸ برای جلو زدن از اقتباس مشهور قبلی راه سختی در پیش دارد.

۲۳- Venom

کارگردان: Ruben Fleischer
بازیگران: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۹۷)

«ونوم» فیلمی است ابرقهرمانی در جهان سینمایی مارول که از کاراکتری به همین نام در کمیک‌های مارول سرچشمه گرفته است. ونوم یکی از دشمنان مشهور اسپایدرمن به حساب می‌آید و اولین بار فکر ساخت یک اسپین‌آف مستقل برای ونوم زمان ساخت اسپایدرمن ۳ به ذهن تولیدکنندگان رسید.

در فیلم ونوم، ادی بروک توسط یک سیمبیوت فضایی تسخیر می‌شود و ونوم شکل می‌گیرد. کارگردان این اثر سینمایی روبن فلیشر است که پیش از این ساخت آثاری چون Gangster Squad و Zombieland را در کارنامه دارد.

۲۴- A Star Is Born

A Star Is Born

کارگردان: Bradley Cooper
بازیگران: Bradley Cooper, Lady Gaga, Sam Elliott
تاریخ اکران: ۵ اکتبر (۱۳ مهر ۹۷)

یک ستاره سینمایی که شهرت و محبوبیت زیادش به دلیل بالارفتن سن و اعتیاد به الکل در حال از میان رفتن است کمک می‌کند یک بازیگر و خواننده زن تازه‌کار مشهور شود. فیلم که نوعی بازسازی عنوانی مشابه ساخته شده در سال ۱۹۳۷ به حساب می‌آید با بازی بردلی کوپر و استفانی جرمنوتا (نام هنری لیدی گاگا) همراه است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ساخت این فیلم سینمایی اولین تجربه کارگردانی بردلی کوپر که در حال حاضر یکی از بازیگران گران‌قیمت هالیوود است به حساب می‌آید.

۲۵- First Man

First Man

کارگردان: Damien Chazelle
بازیگران: Ryan Gosling, Claire Foy, Corey Stoll
تاریخ اکران: ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۹۷)

«اولین مرد» فیلمی است فضایی و زندگی‌نامه‌ای که توسط کارگردان موفق این سال‌های آمریکا یعنی دیمین شزل ساخته شده. این اثر سینمایی براساس یک رمان زندگی‌نامه‌ای درباره زندگی نیل آرمسترانگ به نام « First Man: The Life of Neil A. Armstrong»‌ ساخته شده؛‌ مردی که در سال ۱۹۶۹ برای اولین‌بار پا به کره ماه گذاشت. فیلم ماجرای سال‌هایی از زندگی آرمسترانگ را روایت می‌کند که در نهایت به ماموریت ویژه آپولو ۱۱ و سفر اولین انسان به ماه منجر می‌شود.

شزل کارگردان این فیلم سینمایی پیش‌تر بابت ساخت فیلم‌هایی مثل Whiplash و La La Land مورد تمجید واقع شده بود و جوایز متعددی را به خود اختصاص داد.

۲۶- Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody

کارگردان: Bryan Singer, Dexter Fletcher
بازیگران: Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee
تاریخ اکران: ۲ نوامبر (۱۱ آبان ۹۷)

«حماسه‌ی کولی» نام فیلمی زندگی‌نامه‌ای است درباره گروه راک بریتانیایی کویین از آغاز شکل‌گیری گروه تا اجرای آن‌ها در کنسرت خیریه Live Aid‌ سال ۱۹۸۵ برای کمک به قطحی‌زدگان اتیوپیایی. ساخت فیلم توسط برایان سینگر آغاز شد اما به دلیل اخراج این کارگردان از پروژه بخش پایانی کار توسط دکستر فلچر به سرانجام رسید. برایان می گیتاریست گروه کویین و راجر تیلور درامر گروه وظیفه تولید موسیقی این اثر را به عهده داشته‌اند. فیلم که قرار است آبان ماه امسال اکران شود از همین حالا در آمریکا به دلیل ناگفته گذاشتن برخی حقایق درباره زندگی شخصی فردی مرکوری و نحوه مرگ وی مورد برخی انتقادات قرار گرفته است.

۲۷- Suspiria

Suspiria

کارگردان: Luca Guadagnino
بازیگران: Dakota Johnson, Tilda Swinton, Mia Goth
تاریخ اکران: ۲ نوامبر (۱۱ آبان ۹۷)

«سوسپیریا» یک فیلم ترسناک با مضامین سوپرنچرال (ارواح و شیاطین) است که بازسازی فیلمی با همین نام ساخته شده در سال ۱۹۷۷ به حساب می‌آید. فیلم روایتگر ماجرای یک هنرجوی باله است که متوجه مجموعه‌ای از قتل‌های شوم در یک آکادمی رقص می‌شود. فیلم سال ۱۹۷۷ را داریو آرجنتو کارگردان مشهور ایتالیایی ساخته است. آرجنتو به خاطر ساخت فیلم‌های ترسناک به ویژه در سبک جالو (نوعی سبک خاص فیلم‌های ژانر وحشت در سینمای ایتالیا) شهرت ویژه‌ای داشت و بر آثار سینمایی این ژانر که سال‌ها بعد ساخته شد تاثیر زیادی گذاشت.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بازسازی فیلم سینمایی سوسپیریا توسط لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی انجام می‌شود که در سال میلادی ۲۰۱۷ بخاطر فیلم «مرا با نامت صدا بزن» (Call Me by Your Name) مورد توجه قرار گرفت.

۲۸- Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

کارگردان: David Yates
بازیگران: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler
تاریخ اکران: ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ۹۷)

این درام خیال‌پردازانه ادامه فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» است و توسط کارگردان همان فیلم ساخته شده است. دیوید ییتس علاوه بر کارگردانی فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز، چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر را هم کارگردانی کرده است. «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» که قرار است اواخر آبان‌ماه امسال اکران شود دهمین فیلمی به حساب می‌آید که در دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ ساخته شده. در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنیم که فیلم‌نامه این اثر سینمایی را خود جی.کی. رولینگ نوشته است. فیلم ماجرای همکاری آلبوس دامبلدور و نیوت اسکمندر را برای مبارزه با جادوگر سیاه گلرت گریندل‌والد روایت می‌کند.

۲۹- Creed 2

Creed 2

کارگردان: .Steven Caple Jr
بازیگران: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson
تاریخ اکران: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۹۷)

فیلم سینمایی Creed 2 یک درام ورزشی است که توسط استیون کیپل جونیور ساخته شده و ادامه فیلم Creed ساخته سال ۲۰۱۵ است. این فیلم هشتمین اثر در مجموعه فیلم‌های راکی است و مثل فیلم قبلی از حضور مایکل بی.جردن و سیلوستر استالونه بهره گرفته است. مجموعه فیلم‌های راکی با ساخت فیلم Rocky در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و با موفقیت فیلم اول طی سال‌های بعد قسمت‌های دیگری از این مجموعه سینمایی روی پرده رفتند. این مجموعه فیلم‌ها تا سال ۲۰۰۶ و با فیلم Rocky Balboa (2006) روی شخصیت راکی بالبوآ تمرکز داشتند. رفته رفته و با پابه‌سن گذاشتن سیلوستر استالونه از فیلم Creed سال ۲۰۱۵ شاهد تغییر تمرکز فیلم از راکی به سوی آدونیس کرید (با بازی مایکل بی.جردن) بودیم. آدونیس کرید پسر رقیب دیرینه و دوست راکی، آپولو کرید است که حال، راکیِ بازنشسته آموزش و مربی‌گری او را به عهده گرفته است.

در Creed 2 شاهد تلاش و تمرین‌های آدونیس کرید برای شکست دادن پسر ایوان دراگو هستیم. ایوان دراگو یکی از کاراکترهای راکی ۴ بود که در رینگ بوکس سال‌ها قبل پدر آدونیس کرید را می‌کشد.

۳۰- Robin Hood

Robin Hood

کارگردان: Otto Bathurst
بازیگران: Taron Egerton, Jamie Foxx, Ben Mendelsohn
تاریخ اکران: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۹۷)

«رابین هود» یک فیلم اکشن ماجراجویی است که براساس قصه معروف و شناخته شده رابین هود ساخته شده است. داستانی که یکی از مشهورترین فولکلورهای انگلیسی است و بارها مورد اقتباس برای ساخت انیمیشن، فیلم سینمایی و سریال قرار گرفته است. با بررسی دقیق‌تر رابین هود در تاریخ سینما خواهیم دید که از سال ۱۹۱۲ شاهد ساخت فیلم سینمایی اقتباس شده از این قصه بوده‌ایم. از اواسط قرن بیستم (دهه پنجاه میلادی) پای رابین هود به سریال‌های تلویزیونی هم باز شد. همچنین در صحنه‌های تئاتر و بازی‌های ویدیویی هم چندین و چند اثر با الهام از این کاراکتر و ماجراهایش ساخته شده‌اند.

اما جدیدترین رابین هود سینما که قرار است امسال اکران شود توسط اتو بترست، کارگردان بریتانیایی ساخته شده. بترست از کارگردانان سریال تلویزیونی پیکی بلایندرز بود و بابت کارگردانی بخشی از این سریال جایزه بفتا هم برده است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بترست کارگردان نخسین قسمت از سریال بریتانیایی آینه سیاه (Black Mirror) هم بوده است.

۳۱- Aquaman

Aquaman

کارگردان: James Wan
بازیگران: Jason Momoa, Amber Heard, Willem Dafoe
تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر ۹۷)

«آکوامن» فیلمی است ابرقهرمانی که براساس شخصیتی به همین نام در کامیک‌های دی‌سی ساخته شده است. پیش از این در فیلم‎هایی مثل «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» و «لیگ عدالت» هم شاهد حضور آکوامن بودیم. اما این فیلم سینمایی اولین اثر بلندی است که با تمرکز بر شخصیت آکوامن ساخته شده است. در هر سه فیلم جیسون موموآ به ایفای نقش آکوامن پرداخته است.

در فیلم آکوامن آرتور کری وارث پادشاهی آتلانتیس باید مردم خود را رهبری کند و در نقش یک قهرمان ظاهر شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که وقایع فیلم آکوامن از نظر سیر روایی در ادامه ماجراهای فیلم لیگ عدالت قرار دارد. جیمز وان کارگردان این اثر سینمایی به دلیل ساخت فیلم‌های ترسناک شهرت دارد و یکی از مشهورترین آثار کارنامه او فیلم سینمایی «اره» (۲۰۰۴) است.

منابع:

بهترین ها فیلم های

ادامه مطلب...
۱۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید دلستان

چگونه می توانیم شاد و پر انرژی باشیم؟

چگونه پر انرژی باشیمچگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاطباشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

برنامه ریزی کردن

  1. مدیریت زمان

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

  1. یادداشت برداری روزانه

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.

فواید یادداشت برداری

  1. تقویت حافظه
  2. از بین بردن استرس و اضطراب
  3. در عمیق مفاهیم
  4. بالا رفتن فعالیت ذهنی
  5. حذف مجموعه فعالیت های بیهوده

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است. 
  1. سر وقت بیدارشدن

سلامت جسمی

  1. تغذیه سالم
  • خوردن صبحانه

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

  • نوشیدن آب
آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • خوردن میان وعده
  1. ورزش کردن

فواید ورزش کردن

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

ورزش کردن برای داشتن روز پر انرژی
ورزش کردن برای داشتن روز پر انرژی
  1. خواب کافی و به اندازه

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

  • دیدن مناظر زیبا
  • رفتن گردش
  • رفتن سینما با دوستان / خانواده
  1. منابع

 

۱۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید دلستان